Iemand maakt mij erop attent dat mijn man en de jongens niet in het telefoonboek staan. Daar baal ik van, want we betalen juist extra voor een tweede vermelding. Vorig jaar is dat allemaal geregeld. Ik met mijn 06 en manlief met ons vaste nummer in de telefoongids en ik met ons vaste nummer in het bedrijven gedeelte. Dat is al meerdere keren fout gegaan, maar de orderbevestiging was goed. Op hoge poten bel ik dus naar de telefoongids op. Ik vertel dat ik bel nav de vermelding in de gids. Hummm, daar klopt alles, vreemd. Dan vraagt zij in welke gids het verkeerd staat, de roodwitte of de geelwitte.
Oh, zijn er meer dan? Gewoon in de telefoongids, in dat dikke boek met de goudengids. Aha, tja dat is een andere telefoongids.
Blijkt er een Nationale Telefoongids te zijn en een De Telefoongids. Ja, onderop de stapel ligt hier idd nog een ander exemplaar en ja, daar staat het inderdaad goed in. Dus bellen naar de aanbieders van de andere gids. Daar krijg ik te horen (via een bandje) dat persoonlijke gegevens komen van de telefoonprovider en dat die gebeld dient te worden als de vermelding niet klopt. Nou ja… daar staat alles goed. We blijven aan de lijn en krijgen een kerel aan de lijn van het type ‘supereigenwijs’. Dat het fout staat in de gids, daar kan hij niets aan doen, dat ligt aan de KPN, die hebben de gegevens verkeerd doorgegeven. En hoevaak ik ook vertel dat de KPN de gegevens goed heeft doorgegeven, hij blijft bij het standpunt dat de fout niet bij hen ligt en dat ik echt bij de KPN moet zijn. Als ik laat vallen dat ik wel goed vermeld sta in de gids van de KPN, maar dat het bij hun echt fout is. Dat ik helemaal geen abonnee ben bij KPN, maar juist manlief en dat hij er dus niet in vermeld staat, dat ik nu zowel in de gouden gids als….. Oh, u stond al in de gouden gids, ja dat overruled de gegevens van de KPN. Wat een K****zak.
Ik vraag hem het nut van die tweede telefoongids. De KPN heeft toch een gids waar alles GOED instaat, waarom zij dan ook weer. Tja dat is voor het commercieel belang. KPN een bedrijven gedeelte in de gids (Tja, bedrijven hebben toch ook een KPN abonnement), zij een personengedeelte. Dat het voor de consument dus onduidelijk is, is heel jammer. Daar zijn zij echt niet zo mee bezig. Nee, er moet geld binnenkomen, dat snap ik toch ook wel. Nee, ik snap dat niet. Ik wil gewoon één telefoongids, waar alles goed instaat. Ik vind het vreemd een Nationale telefoongids te hebben en een De telefoongids.
Hij kan bij het oud papier, dat dikke niet complete onding met de goudengids. Als ik een bedrijf nodig heb zoek ik wel op internet.
Ik vind het leuk als je reageert. Reacties worden niet direct geplaatst. Ik lees ze wel allemaal. Als je je reactie privé wilt houden.. geef dat dan aan. Dan verschijnt je reactie niet op de website.