Gisteravond overleg over de presentatiegids van de voetbal. Ik ben verantwoordelijk voor de foto’s. Ik maak ze waar nodig is, ik vraag ze op waar nodig is of besteed uit wat ik niet kan doen. Ik ben nooit tevreden over de foto’s en gisteren merkte ik dat dat onnodig was. Voor het eerst was ook weer iemand van het bedrijf die de gids kan maken bij de vergadering. Ik had wat foto’s gemaakt, vond ze zelf (natuurlijk) niet al te best, maar ze waren tevreden. Ik hoefde er zelf niets aan te wijzigen. Kon gewoon de RAW bestanden sturen en zij gingen er wel mee aan de slag. Geen punt. Moest alleen zorgen dat duidelijk was welke foto waarbij hoorde en wat of wie er op de foto stond. Als er van onze kant dingen gewijzigd moesten worden dan moest ik dat (natuurlijk) ook duidelijk aangeven. Ik ga dus straks een rondje bellen/mailen voor de laatste foto’s die gemaakt moeten worden. Ik heb al de foto’s die gemaakt zijn verzameld. Besloten dat ik snel even over de teamfoto’s heen ga en gewoon eentje pik die er wel leuk uitziet en waar de gezichten scherp van zijn. Bij sommige teamfoto’s is het kasteel namelijk scherp en de gezichten wat minder. Eigenwijze autofocus af en toe. Het gaat niet om awards, het gaat om een gids. Daar moeten geen stomme dingen in komen, maar helemaal perfect is ook niet nodig.
Leuk was wel een gesprek met een nieuwe opdrachtgever dinsdag. Hij had zich zelf aangeleerd om voor zichzelf 80% kwaliteit te leveren. De klanten ervaren dat namelijk als meer dan 100%. Hij maakte zich altijd druk om die resterende 20% die eigenlijk nooit genoeg was. Hij streefde (net als ik de neiging heb) voor iets dat voor hem 100% perfect moet zijn, terwijl er voor de klant absoluut die noodzaak niet is. Het moet wel goed zijn, maar die laatste 20% is vaak geneuzel. Een grassprietje wat niet helemaal goed op de foto staat. Wie ziet het? Ik!! en verder??? Niemand! Ga ik dus ook proberen. Gaan voor de 8, een heel mooi cijfer.
Reacties
Ik vind het leuk als je reageert. Reacties worden niet direct geplaatst. Ik lees ze wel allemaal. Als je je reactie privé wilt houden.. geef dat dan aan. Dan verschijnt je reactie niet op de website.
wat een wijze klant is dat!
die les probeer ik ook te leren (net bedacht dus, dankzij jou)