Leuk dat nieuwe UPC pakket. Er zit een kaartje bij voor 30 minuten gratis ondersteuning bij de installatie. Gisteren waren er opeens een paar zenders niet meer toegankelijk. Ik probeerde de mediabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar moest een pincode hebben. Overal gezocht, maar die pincode hadden we niet. Dan maar niet. Vanmorgen gebeld naar UPC. Een deel van mijn gratis hulp ging al in rook op bij het wachten op iemand die me kon helpen. Daarna nam hij me bij de hand om het ding te resetten. Pincode – oh dat is standaard 0000. Waarom staat dat niet gewoon in de handleiding, want dan had ik dit dus wel allemaal zelf kunnen doen. Ik had ook nog een vraag over het internet. Doorverbinden met internetman. Ik leg uit wat het probleem is: niet kunnen inloggen op provisioning.upc.nl omdat hij mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet pikt. IK heb verkeerd wachtwoord, maar ook het wachtwoord wat hij noemt heb ik al geprobeerd. Waarschijnlijk moet er iets gereset worden. Dat gaat hij voor me doen en na 12 uur moet ik nog een keer proberen in te loggen en dan zal het goed gaan. 23 minuten verspeeld. Ik stuur een klacht via de website naar upc, want de informatie voor de mediabox hadden ze gewoon in de handleiding moeten zetten en in alle brieven die zij meesturen met de nieuwe installatie hadden zij ookwel wat regels kunnen inzetten voor het noemen van de juiste gebruikersnaam en wachtwoord voor de provisioningpagina.
Maar helaas, als ik vanmiddag weer wil proberen doet hij het nog steeds niet. Ik stuur een mailtje via de webite en krijg een mailtje terug dat ik naar de helpdesk moet bellen. Ik bel weer het gratis nummer en na 5 minuten in de wacht krijg ik de melding dat ik nog 2 minuten heb. Gelukkig neemt voor die tijd iemand op en ik zeg gelijk dat ik het niet vind kunnen dat je 30 minuten gratis hulp krijgt en dat je daarvan 20 minuten in de wacht hangt. ZIj zegt dat ze me gelijk terugbelt omdat ik nog maar 90 sec heb. Ze legt neer en belt direct terug. Ik leg het probleem uit en zij zegt gelijk dat hij tegenwoordig niet meer nodig is om je aan te melden via provisioning, dat ik als het goed is al aangemeld ben. Ze laat me een website openen. Ik vertel haar dat ik wel gewoon op internet kan, maar dat het in vergelijk met wat ik had ipv sneller langzamer is. Zij vraagt het mac-adres van het modem en gaat daar in het systeem dit modem koppelen aan mijn account en zij belt mij vanavond terug. Kijk, dat is nu service. Maar als ze vanavond belt zal ik haar wel vertellen dat zij mij (als het inderdaad allemaal netjes werkt) uitstekend geholpen heeft, maar dat die drol die ik vanmorgen aan de telefoon had, dus absoluut niet weet waar het over gaat. Dat die drol dus mijn handige minuten heeft verspild voor informatie die dus helemaal niet meer relevant is en dat hij mij dus absoluut niet geholpen heeft. Dat dát daar maar even bekend is. Maar UPC moet ook nog op mijn klacht reageren. Ik ben benieuwd.
Het spijt ons te vernemen dat u problemen heeft ondervonden bij de installatie van onze diensten en dat u in eerste instantie niet adequaat bent geholpen. Hiervoor bieden wij u onze verontschuldigingen aan.
Ten aanzien van uw opmerking over de pincode merken wij op dat informatie over de (standaard)pincode staat vermeld in de bijgeleverde Gebruiksaanwijzing voor Digitale Televisie (o.a. hoofdstuk 10 Instellingen).
Met vriendelijke groet,
UPC Webcare team
Grappig dat er wel op dit bericht wordt gereageerd terwijl er maar geen antwoord komt op berichten via de website van UPC. Inderdaad, nu gevonden. De pincode staat inderdaad in de gebruiksaanwijzing. Ik heb de installatiehandleiding meerdere malen doorgespit voor deze informatie. Verkeerde handleiding dus. Voor mijn opmerking over de pincode mijn excuses voor UPC. Maar ik blijf erbij dat het handig is dat dit soort informatie samen met je gebruikersnaam en wachtwoord best wel in een brief kunnen staan.