Het is bijna 12 uur en ik ga op pad naar mijn Osteopaat voor een afspraak om 12 uur. Ik moet even wachten, maar dat ben ik gewend. Er zit nog een andere dame te wachten. Zij heeft kennelijk een afspraak om 12.15 uur. We wachten samen en de tijd verstrijkt. Dan is het bijna half 1 en komt de osteopaat naar buiten. Hij groet ons, loopt naar de keuken en komt de andere dame ophalen. “Zij is aan de beurt, uw afspraak was om kwart voor 10, ze komen zo bij u”… ik stamel nog dat mijn afspraak om 12 uur was, maar ik zit weer alleen in de wachtkamer. Na een poosje komt de secretaresse me ophalen. Mijn afspraak was om kwart over tien en toen was ik daar niet. Heel vervelend en hier is uw factuur. Helaas komen er te veel mensen niet op een afspraak opdagen. Dat ik kennelijk een verkeerde tijd in mijn agenda had staan maakt niet uit. Ze kijkt nog even bij mijn verzekeraar en ach.. ik krijg het toch vergoed, want ik ben nog niet door mijn maximaal aantal afspraken heen. Hoop ik maar dat ik de komende tijd niet echt wat krijg want anders kan ik het nog uit mijn eigen zak betalen en hij is duur zat. Voor een behandeling van een kwartiertje (langer was ik de vorige meer niet binnen) rekent hij hetzelfde als ik voor een heel uur werken. Klaag daar verder niet over, want die man heeft gouden handjes.
Maar klantvriendelijkheid is wat anders. Ik woon op 5 minuten afstand. Een telefoontje… mevrouw u had nu een afspraak… kan er kennelijk niet af. De rekening zat al in een enveloppe om naar mijn huis te sturen. Snel verdiend denk ik dan. Maar wat mij nog het meeste dwars zit is de manier waarop ik door hem werd aangesproken. NIets van het vriendelijke en joviale of de vraag.. heee.. u bent wel erg laat, uw afspraak was om kwart over tien. Nee bars, een opmerking in de loop en verder niets. Het geeft me een vervelend gevoel en het vertrouwen… een aardige man met gevoel… verdwijnt in een.. hij is goed in zijn vak en verder afstandelijk zakelijk.. en ja… hij gaat binnenkort alweer op vakantie. Fijn voor hem dat er mensen niet op een afspraak komen. Snel verdiend.. en eigenlijk verdient deze man dat ook weer niet, want zoals gezegd.. hij is ontzettend goed in zijn vak… maar daarbuiten kennelijk minder menselijk dan lijkt.
Doet me denken aan een fysiotherapeut.
Ik had een eerste afspraak (in Amsterdam).
Die middag werd mijn kat Nellie aangereden (de volgende dag zou ze sterven). Mijn dierenarts kon niet de hulp bieden die ze nodig had zodat ik met haar naar een dierenarts in een andere stad moest.
Ik belde de fysiotherapeut dat ik niet kon komen ivm de aangereden kat.
Prima, zei hij en maakte een nieuwe afspraak. Waarna hij me een rekening stuurde voor een dubbele -gemiste- afspraak want hij had (zei hij) extra tijd voor me uitgetrokken.
Ik ben de nieuwe afspraak nagekomen en heb besloten niet verder met hem in zee te gaan.